sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

"Ultracool koira näyttää mallia juoksumatolla - hulvaton video"



Ennen multimedian ajateltiin täydentävän uutisia, mutta yhä useammin myös itse videosta tulee uutinen. Tässä yksi esimerkki aiheesta: YouTubessa naurattava video pääsi viihdeuutiseksi asti.

Alkuperäinen uutinen luettavissa täällä: http://www.stara.fi/2012/04/15/ultracool-koira-juoksumatolla/

4 kommenttia:

  1. Näitä tuntuu olevan nykyään aika paljonkin. Sosiaalisen median yleistyessä, tuntuu että mistä tahansa voi tulla uutinen. Suositut videothan leviävät esimerkiksi YuoTubessa nopeasti ja niillä voi olla aivan mieletön määrä katseluita. Aika ajoin niitä sitten näkyy ihan nostettuina uutisiksikin.

    Sosiaalinen media mahdollistaa käyttäjien oman sisällön luomisen ja se on todistanut myös sen, että kuka tahansa voi olla ns. uutisten tuottaja.

    VastaaPoista
  2. Jeps ja voi olla myös sattumaa, että jokin video nousee todella suosituksi. Aluksi YouTubesta on monesti noussut videoita suosion kautta aluksi viihdeuutisten verkkosivuille ja myös tv-uutisiinkin. Näin suosio vain kasvaa edelleen.

    VastaaPoista
  3. Näille internet-ilmiöillehän on oma nimityksensäkin: meemi. http://fi.wikipedia.org/wiki/Internet-ilmi%C3%B6

    VastaaPoista
  4. Aaaa, hyvä taas uutta tietoa! En ole kuullutkaan nimityksestä meemi aiemmin. :)

    VastaaPoista